موسوی گرمارودی گفت: خواهش من از مسئولان فرهنگی این است که برای همه فرهیختگان بزرگداشت بگیرند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استاد کوشا به نقل از خبرگزاری رسا، آیین نکوداشت دکتر سید علی موسوی گرمارودی، با عنوان «طلوع ماندگار» و به منظور پاسداشت تلاش‌های ارزنده ادبی، فرهنگی و دینی سید علی موسوی گرمارودی، روز گذشته در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

موسوی گرمارودی در ابتدای سخنانش در واکنش به مراسم تقدیر از خودش گفت: ای بسا بزرگوارانی در این کشور که کانون فضل و ادب هستند، برخی از این‌ها را بنده تتلمذ کردم مثل علامه قزوینی، سید محمد فرزان، محمد محیط طباطبایی و همین حجت‌الاسلام والمسلمین کوشا که در همین مجلس در اوج فصاحت و بلاغت سخنرانی کردند. لذا خواهش من از فرهنگسرای فردوس و همه مسئولان و مراکز فرهنگی کشور این است که باید برای این‌ها بزرگداشت بگیرند.

وی افزود: جا دارد حجت‌الاسلام والمسلمین کوشا در سطح ملی تقدیر شوند؛ من یکبار جسارتی کردم و نقدی بر کتاب ترجمه‌های برتر ایشان کردم و به مجله بینات دادم، اما پاسخی که ایشان بیان کردند الان خودش کتاب دانشگاهی است.

شاعر برجسته آیینی کشورمان ادامه داد: چرا ما تاکنون برای حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین کوشا بزرگداشت ملی نگرفته‌ایم؟! مگر ما چند نفر مثل ایشان داریم؟! بزرگترین گناه ما این است که دنبال امثال ایشان نمی‌گردیم. شهرتی که بنده دارم را ایشان ندارند بنابراین باید بگردیم و گام‌هایی برداریم.

وی افزود: از این پس اگر در هر سطحی برای بنده بزرگداشتی برگزار بشود من نمی‌پذیرم، آن‌هم به همین دلایلی که عرض کردم اما برگزاری بزرگداشت برای کسانی که از بنده اولی هستند بسیار لازم است.

موسوی گرمارودی در مورد کارهای انجام شده در مورد پیامبراسلام(ص) بیان کرد: همه ما نسبت به پیامبراکرم(ص) قصور داریم البته اگر تقصیر نداشته باشیم! ببینید مجموعه‌های آیینی کشور ما چقدرش با توحید شروع می‌شود؟! در حالی که در گذشته این‌طور نبوده است.

وی افزود: اصلاً ارادت ما به ائمه(ع) به این دلیل است که آنان به ما توحید آموختند پس مظلوم اول در کارهای آیینی ما خود خداست البته بزرگوارانی مثل استاد کوشا بیش از من به پیامبر(ص) پرداخته‌اند.

موسوی گرمارودی در ادامه این مراسم، قسمتی از شعر «خواستگاه نور» (که در وصف پیامبر(ص) است)، «گیاه آبزی» و «مهربانی» را خواند.

در ادامه این مراسم، لوح تقدیری از جانب دکتر محمود صلاحی و همچنین لوح و کتابی از جانب مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری به سید علی موسوی گرمارودی اهدا شد و موسوی گرمارودی نیز از حجت‌الاسلام والمسلمین کوشا، افشین علا و عبدالجبار کاکایی تقدیر کرد.